۱)قدرت آنتی اکسیدانی دارد:
یک فنجان قهوه آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به همین مقدار آب انگور ، تمشک و پرتقال دارد.به علاوه ترکیبات فنولیک (ترکیبات ساده آلی هستند و بسیار با ارزش بوده و دارای خاصیت مهار کنندگی رادیکالهای آزاد هستند که به این وسیله جلوی بسیاری از بیماریهایی مثل سرطان گرفته می شود).
-بهتر است به قهوه شکر اضافه نشود زیرا جذب آنتی اکسیدانی آن را به تاخیر می اندازد.
۲) پیشگیری از پارکینسون ( PD):
پارکینسون اختلال سیستم عصبی مرکزی است که بر حرکت تاثیر می گذارد و مشخصه آن سفتی عضلات پیشرونده تدریجی ، لرزش و از دست رفتن مهارتهای حرکتی است.
مصرف منظم قهوه قدرت کاهش خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را دارد.امروزه پزشکان به عنوان یک عامل پیشگیری کننده توصیه میکنند ولی تاکید می کنند که به درمان بیماری پارکینسون کمک زیادی نمی کند.
۳) کاهش آسیب های کبدی:
-قهوه سرشار از پلی فنل هاست که نوعی آنتی اکسیدان است.نوشیدن ۳ فنجان قهوه در روز می تواند پیشترفت هپاتیت مزمن Cرا کاهش دهد
-قهوه باعث می شود که نتایج غیرنرمال تست خون کبد بهبود یابد.
-با بهبود عملکرد انسولین ریسک ابتلا به کبد چرب را کاهش می دهد.
-ریسک سیروز ناشی از الکل و ویروس هپاتیت را کاهش می دهد.
-باعث پایین آمدن احتمال ابتلا به سرطان کبد می شود.
۴)قهوه می تواند سنگ کیسه صفرا و کلیه را کاهش دهد:
کافئین باعث انقباض و جمع شدن کیسه صفرا می شود ولی با این حال در مواردی که سنگ های صفراوی بیماری زا ایجاد شده اند ، انقباضات ناشی از قهوه و کافئین در کیسه صفرا ممکن است به عوارض شدیدتری منجر شود پس در صورت داشتن سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه در مصرف قهوه دقت کنید.
۵) احتمال ابتلا به نقرس را کاهش می دهد:
کافئین به ویژه در قهوه یک ساختار شیمیائی شبیه آلوپورینول دارد. آلوپورینول داروئی است که با کاهش میزان اسیداوریک نقرس را درمان می کند.
۶) موفقیت شغلی :
زیرا کافئین یک محرک است و هوشیاری را با دخالت در خواب افزایش می دهد.
۷) کسانی که در طول زندگی قهوه می خورند دیرتر مبتلا به آلزایمر می شوند:
مشکلات حافظه از مشخصه ی اصلی بیماری آلزایمر است. در این بیماری که نوعی زوال عقل و دمانس است، قهوه یا کافئین موجب توقف مولکول هایی که عامل بروز این بیماری در سن پیری هستند ، می شود.اما برخی شواهد نشان می دهد زمانیکه مشکل شناختی بروز می کند ، ممکن است کافئین تاثیرات معکوس داشته باشد.
منبع : دکتر محمد هادی کدیور در تاریخ: 1397/5/13

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!