متخصص قلب و عروق

در هنگام مواجه با بیماری و بیماری های  قلبی ، باید گفت بیشترین فردی که می تواند به شما کمک کند تا بهبودی حاصل شود ، شخص خود شما هستید !!! چرا ؟؟
یک متخصص قلب و عروق زمانی می تواند به درمان شما کمک کند که ، شما به توصیه های ایمنی، دستورات دارویی داده شده او با دقت عمل کنید .چرا که اجرای دقیق آنها باعث سرعت بهبودی در شما خواهد شد.
در برخی موارد دیده می شود که بیماران در مراحلی خاص توصیه های ایمنی و درمانی را نادیده می گیرند و اغلب موارد اهمیت بعضی از موارد درمانی را درک نمی کنند.
اگر قرار است که به یک متخصص قلب و عروق مراجعه کنید ، مهم است بدانید که چهار مسئله را نباید به هیچ عنوان از متخصص قلب و عروق خود پنهان کنید:

۱) نتایج دیگر آزمایشات :

ممکن است در یک سال چند بار آزمایش خون و یا آزمایشات دیگر انجام داده باشید.همراه داشتن آزمایش های قبلی برای مقایسه نتایج آزمایشگاهی با نتایج قبلی بیماران ضروریست.
گرچه نتایج بسیاری از آزمایش های یک فرد در طول زمان و به دلایل مختلف از جمله مصرف داروها ، فعالیت فیزیکی ، تغذیه و …. دچار تغییرات زیادی می شود ، اما اگر روال زندگی فرد تغییر چندانی نکند یا درمان خاصی صورت نگیرد ، نتایج بسیاری از آزمایش ها تغییر خاصی نیز نشان نخواهد داد.
مقایسه نتایج آزمایش های فعلی با نتایج قبلی بیماران باعث تشخیص بادقت و صحت بیشتر می شود.
اگر از زمان ویزیت قبلی تا زمان حال، آزمایش های جدیدی داشته اید ، حتما باید متخصص قلب و عروق خود را در حریان نتیجه ی این آزمایش جدید و آزمایشات قبلی قرار دهید.

۲) مصرف داروهای گیاهی و ویتامین ها:

-تاکید مهم ما این است که حتما باید در صورت نیاز به مصرف داروهای گیاهی ،مکمل ها و داروهای شیمیایی به پزشک متخصص مراجعه کنید.
-بسیاری از داروهای گیاهی با داروهای شیمیایی خصوصا قلبی و عروقی تداخل عملکرد دارند. مصرف همزمان داروهای گیاهی، ویتامین ها  و داروهای شیمیایی ممکن است باعث افزایش یا کاهش اثر آنها شوند.
-مصرف خودسرانه ویتامین ها می تواند ایجاد مسمومیت کند.مثلا افرادی که وارفارین مصرف می کنند اگر خودسرانه و بدون نظر پزشک متخصص و بررسی بالینی مکمل ویتامین E مصرف نمایند ، خطر ریسک خونریزی در آنها وجود دارد.
پس حتما یادتان باشد که در مورد همه داروها ، دم نوش ها ، مکمل هایی که هر روز مصرف می کنید به متخصص قلب و عروق خود اطلاع دهید چرا که هر یک از آنها می تواند برای بیماران قلبی بسیار خطرناک باشند.
جینسینگ ، سیر ، آب گریپ فروت ، شیرین بیان می توانند برای بیماران قلبی مضر باشند.

۳)مصرف نکردن داروها:

مصرف نکردن داروهای تجویزی و نگفتن این موضوع به متخصص قلب و عروق عواقب خطرناکی خواهد داشت.برای مثال ممکن است وی فکر کند که داروهای تجویزی تاثیری نداشته و بخواهد داروهای جدیدی برای شما تجویز کند.
پس اگر شما داروهای تجویزی را مصرف نکرده باشید تعویض دارو کار بیهوده ای خواهد بود.
مثلا در بسیاری از مواقع متخصص قلب و عروق شما قرص آسپرین تجویز نموده است و شما بر اساس مطالعات اینترنتی خود ، صحبت و توصیه اقوام و دوستان ، در اثر فراموشی و بسیاری از موارد دیگر این قرص را مصرف نکرده اید !!!
حال چه خطری شما را تهدید خواهد کرد؟
-افرادی که به هر دلیل مصرف قرص آسپرین ( که توسط متخصص قلب و عروق تجویز شده است ) را کنار بگذارند ۳۷ % بیشتر در معرض مشکلات قلبی همچون سکته مغزی و حمله قلبی قرار خواهند داشت.

۴) انجام ندادن ورزش های تعیین شده روزانه:

همه ی ما برخی اوقات انجام ورزش هایی که قرار بوده انجام دهیم را فراموش می کنیم. با این وجود اگر به طور مداوم فراموش می کنیم یا به هر علت دیگری تمرینات ورزشی خود را انجام نمی دهیم ، باید متخصص قلب و عروق خود را در جریان قرار دهیم.
اگر متخصص قلب و عروق شما فکر کند که تمرینات ورزشی تعیین شده را انجام داده اید و در واقع شما آنها را انجام نداده باشید ، این امر مانع از تشخیص درست بیماری قلبی و درمان موثر آن خواهد شد.
باید بدانیم که هر چه متخصص قلب و عروق در مورد شما بیشتر بداند ، بهتر می تواند در درمان بیماری تان موثر و مفید باشد.
 

مراجعه به متخصص قلب و عروق در اولويت است و پس از رد مشكل قلبي ، مراجعه به متخصص گوارش در برنامه كار خود قرار دهيد .

 

قلب مهمترین عضو بدن است. قبل از اینکه دیر شود بررسی قلب و عروق خود را در اولویت قرار دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *