امپاگلیفلوزین

آگاهی بزرگترین ابزار دگرگونی است .لحظه به لحظه در زندگی مان به دنبال ارتقای آگاهی مان باشیم و بهترین خودمان را زندگی کنیم .

آیا زنان باردار می توانند ازداروی امپاگلیفلوزین استفاده کنند؟

خیر. مصرف امپاگلیفلوزین توصیه نمی شود.

بهترین زمان مصرف امپاگلیفلوزین چه زمانی از روز است؟

این دارو به صورت خوراکی است و توصیه می شود که هر روز صبح در یک ساعت معین خورده شود . می توان همراه با صبحانه و یا قبل و بعد آن نیز مصرف کرد .

آیا این دارو را در ماه مبارک رمضان و یا رژیم های فستینگ هم می توان مصرف کرد؟

ممنوعیت مصرفی گزارش نشده است. .کما اینکه در طول تحقیقات مصرف آن در این دوره ها ،افزایش موارد : کم آبی ،کاهش قند خون و کتوزیس گزارش نشده است.

به هرحال به مانند تاکید همیشگی ما "بدون دستور متخصص قلب و عروق و یا غدد خود هیچگونه مصرف ویا قطع خودسرانه ای نباید صورت گیرد و بهتر است در این موارد هم مشورت بگیرید."حتما قبل از شروع فستینگ و یا روزه با متخصصین خود مشورت نمایید.

کتوزیس

وضعیتی است که درآن میزان کتون ها در بدن افزایش می یابد .”کتون در خون “در واقع فرآورده جانبی است که ازتجزیه اسیدهای چرب پدید می آید .تجزیه چربی به عنوان سوخت بدن وایجاد کتون خون یک فرایند عادی درتمامی افراد است .در افراد غیر دیابتی ،انسولین ،گلوکاگون و سایر هورمون ها مانع از بالا رفتن بیش از حد سطوح کتون خون می شوند.

گلوکاگون

هورمونی است که هنگام افت غلضت گلوکز در خون از سلولهای آلفای جزایر لانگرهانس لوزالمعده (پانکراس )ترشح می شود .عملکرد گلوکاگون برعکس انسولین موجب افزایش قندخون می گردد .

ملزومات مصرف داروی امپاگلیفلوزین را میدانید؟

امپاگلیفلوزین

آیا درطول مصرف قرص امپاگلیفلوزین نیازاست که مایعات فراوان بنوشیم؟

نوشیدن  مایعات کافی در طول روز برای بدن کمک بزرگی است . اگر در طول مصرف دارو تجربه  :

عطش شدید (تشنگی زیاد)،خشکی دهان و لب ها ، سرگیجه ،خستگی  ،تغییرات چشم گیردر رنگ ادرار (ادرار خیلی تیره ) ،کاهش حجم اجابت مزاج و یا بوی بسیار غیرقابل تحمل آن را داشتید ،حتما با متخصص قلب و عروق خود مشورت کنید .این علائم می توانند نشان دهنده کم آبی شدید بدن باشند .

باید بدانیم که حجم آب بدن سالمندان کمتراست و ممکن است هرگونه از دست دادن آب برای سالمندان با خطرات زیادی همراه باشد .به طوری که گاهی بیماری های جزئی مانند عفونت اولیه ریه ها و مثانه و …می تواند باعث کم آبی آب بدن آنها شود .

اگر از دست دادن آب بدن با از دست دادن بیش از حد سدیم همراه باشد ،غلظت سدیم خون کاهش می یابد و درنتیجه کم آبی هیپوتونیک یا هیپوناترمیک ایجاد می شود که در بیماران قلبی و عروقی می تواند ایجاد حادثه کند.

 در تعریق ،همزمان آب وسدیم با سرعت یکسانی از دست می رود. اگر شدت تعریق وجود نداشته باشد و مایعات مناسب جایگزین شود ،غلظت سدیم می تواند ثابت بماند .

تداخل دارویی

توجه داشته باشید که احساس  تشنگی همیشه نمی تواند شاخص مطمئنی برای سنجش نیاز بدن به آب باشد و از طرفی عدم احساس تشنگی در فرد نیز به معنای نداشتن کم آبی نمی باشد ! اغلب افراد به خصوص سالمندان ، تا زمانی که دچار کمبود آب نشوند ،احساس تشنگی نمی کنند و به همین علت مهم است که :

امپاگلیفلوزین
امپاگلیفلوزین

✨ باید میزان نوشیدن مایعات شما مناسب باشد و حتما در مورد میزان مایعات مصرفی در طول روز با متخصص خود مشورت داشته باشید.💡

چه نوع از مواد غذایی را بهتراست در حین درمان با امپاگلیفلوزین مصرف نکنیم ؟

 در افراد دیابتی، هر نوع ماده غذایی را که می تواند سطح قندخون شما را افزایش دهد.

شکر و انواع شیرینی

غلات تصفیه شده

کافئین

چای سبز و سیر

1- شکر و انواع شیرینی

 در کنار درمان بیماری ها و نارسایی قلبی و … یکی از اهداف مصرف این دارو کاهش قندخون شماست .پس با مصرف انواع شیرینجات مخالف آن اقدام نکنید!

یادتان باشد که منظور ما تنها عدم مصرف “عسل ، شکلات ،نوشیدنی ها و … ” که به صورت روزمره با آنها روبرو هستیم ، نیست .شما با خوردن ” انواع سس ها ، غلات ، ماست و گرانولا و … هم می توانید کاملا مخفیانه شکررا وارد بدن خود کنید.

قبل از انتخاب و خرید هرگونه تنقلات و فراوردهای غذایی و … برچسب مشخصات و محتوایات درون آن را چک کنید.هدف این نیست که به طور کامل از شیرینجات دور باشید بلکه تاکید بر این است که در برنامه غذایی خودتان مصرف شیرینجات و شکررا به میزان کمتراز 10% از کل کالری دریافتی روزانه تان برسانید. 🎑

2- غلات تصفیه شده

همه اقلامی که با آرد تصفیه شده ( مثلا آرد سفید ) تهیه می شود و هم فیبرکمی دارند و هم کالری بالاتر. به طورمثال : ” ماکارونی ،رشته فرنگی ، برنج سفید ، دسرها ، کیک ها ، کوکی ها  ، غلات صبحانه  و…

3- کافئین ! چرا ؟

یکی از تاثیرات مصرف امپاگلیفلوزین ایجاد تعداد دفعات دفع ادرار بیشتراست که گفتیم دربرخی افراد به خصوص سالمندان می تواند خطرات کم آبی بدن را به همراه داشته باشد و حالا باید اعلام کنیم که کافئین خودش یک ادرار آور قوی است و می تواند باعث تکرر ادرار در افراد شود. همزمانی مصرف این دارو و نوشیدن قهوه در روز می تواند باعث خطرات کاهش آب بدن و الکترولیت های مهم خون شود.پس در مصرف چای ، شکلات و قهوه در جایی که داروی امپاگلیفلوزین را نیز مصرف می کنید ،دقت کنید.

4- چای سبز و سیر

به نظر می رسد که مصرف این دو ماده غذایی باعث کاهش قند خون می گردند . از طرف دیگر،داروی امپاگلیفلوزین نیز قند خون را کاهش دهد. مصرف همزمان این موارد با دارو کاهش قند خون شدید را به دنبال می آورد.به همین سادگی !

در مقاله  بعدی و به دنبال این پارت  با هم درمورد موادغذایی که بهتراست  با این دارو مصرف کنیم و ....مطالعه و بررسی خواهیم داشت .  

افکار احساسات ما را ،احساسات ما اعمال ما را ،اعمال عادت ها را ،عادت ها شخصیت ما را ،شخصیت ما سرنوشت مان را به وجود می آورند .

تا وقتی زنجیره الگوهای غلط را قطع نکنیم ،نخواهیم توانست کاری را پیش ببریم .

 پیشگیری قبل از درمان را جدی بگیرید و در امر آگاهی و رشد سلامتی در کنار هم باشیم .

(گروه آموزش)

(گروه آموزش)

مطب دكتر محمد هادي كديور ( متخصص قلب و عروق )

يوسف آباد ،بالاتر از ميدان كلانتري ،نبش كوچه 47 ( كوچه قاسمي )،پلاك 429 ، ساختمان سبز ، طبقه سوم ، واحد 12.

021-88062818

روزهاي داير مطب : شنبه ها ،يكشنبه ها ،سه شنبه ها و چهارشنبه ها با تعيين وقت قبلي

بين 3 تا 7 عصر .

قلب مهمترین عضو بدن است. قبل از اینکه دیر شود بررسی قلب و عروق خود را در اولویت قرار دهید.

متخصص قلب و عروق درامیرآباد تهران ،متخصص قلب و عروق در یوسف آباد، متخصص قلب و عروق در فاطمی، متخصص قلب و عروق در گیشا ، متخصص قلب و عروق در توانیر ، متخصص قلب و عروق در مطهری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *